TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı’nca çağrıya açılan 4004 kodlu Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları destek programı çerçevesinde desteklenen ve yürütücülüğünü Doç. Dr. Leyla Tavacıoğlu’nun yaptığı “Laboratuvarımız Mutfak” projesi, İTÜ Bilim Merkezi’nde görevli Uzman Saliha Gündüz ve Emel Yılmaz tarafından Marmara Bölgesi’nde yer alan İstanbul, Çanakkale, Balıkesir, Sakarya ve Bursa yatılı bölge ortaokullarında uygulanmaya başladı.
Proje kapsamında Fizik, Kimya ve Biyoloji alanlarındaki birçok fiziksel ve kimyasal kavramlara ve prensiplere dayalı etkinlikler yapılarak, öğrencilere günlük hayatta karşılaştıkları olaylara bilimsel bakış açısıyla yaklaşma yeteneği kazandırılması hedefleniyor.
Proje yürütücüsü Doç. Dr. Leyla Tavacıoğlu, konuyla ilgili olarak “Mutfak gibi tanıdık ama aynı zamanda laboratuvar benzeri bir evsel mekanda sebep-sonuç ilişkisini kurabilmek öğrenme sürecini kolaylaştırır ve daha zevkli hale getirir. Öğrenciler formüllerle karşı karşıya gelmeden önce, uygulayarak, deneyerek sebep-sonuç ilişkisini kurmayı becerirlerse anlama süreci kısalarak kalıcı öğrenmeler gerçekleştirilebilir.
Proje ile İlköğretim öğrencilerinin mutfakta karşılaştıkları durumların, olayların ve eylemlerin bilimsel temellerini keşfetmelerini sağlamak, bilimsel bakış açısını kazandırarak bilime olan ilgiyi arttırma amacını güdülüyor.” şeklinde konuştu.
Projenin, İstanbul’da 28-29 Eylül’de Arnavutköy Şehit Çavuş Selçuk Gürdal Yatılı Bölge Ortaokulu’nda ve 5-6 Ekim’de Çanakkale Gülpınar Yatılı Bölge Ortaokulu’nda gerçekleştirilen ilk etabında 109 öğrenciye eğitim verildi. Bu etapta, 5. Sınıf öğrencilerine “Hızlı dondurma”, “Vejetaryen elektrik” ve “Nasıl tat alıyoruz?” etkinlikleri; 6. sınıf öğrenimine devam eden öğrencilerine ise “Sihirli karışımlar”, “Katı mı sıvı mı?” ve “Bulutlara çıkalım” etkinlikleri uygulandı.